تولد دوقلـوهاي ايراني با​11 سال اختلاف سني در اصفهان

به وبلاگ خودشیفته ؟! خوش آمديد

عضويت در وبلاگ
منوي اصلي
صفحه نخست
پست الکترونيک
آرشيو مطالب
فهرست مطالب وبلاگ
پروفایل
موضوعات
خبرهای زیر گوشی
اضافات

آخرین مطالب
طراح قالب

Template By: NazTarin.Com

تبلیغات

تولد دوقلـوهاي ايراني با​11 سال اختلاف سني در اصفهان

تولد دوقلـوهاي ايراني با​11 سال اختلاف سني



گروه شوک: يک مادر اصفهاني که فرزندان دوقلويي را باردار شده بود، اين دو نوزاد را در فاصله اي بيش از 11 سال به دنيا آورد و رکورد جديدي را در باروري و زايش بر جاي گذاشت. نخستين نوزاد از دوقلوها، 11 سال و 6 ماه پيش به دنيا آمد و دومين نوزاد نيز با گذشت اين فاصله زماني طولاني صبح روز 12فروردين ماه امسال چشم به جهان گشود. اين مادر اکنون صاحب دوقلو هايي شده است که با هم بيش از 11 سال اختلاف سني دارند.
     نخستين فرزند از دوقلو هاي اين مادر اصفهاني يک دختر يازده و نيم ساله است که برادر دوقلويش از آن زمان تاکنون بصورت جنين منجمد​شده در آزمايشگاه نگهداري مي شد تا سرانجام روز قبل از سيزده نوروز از مادر زاده شد. به اين ترتيب اين کودک تازه به دنيا آمده، رکورد تولد جنين هاي فريز شده را شکست.
     به گفته پزشکان مدت زمان نگهداري جنين بصورت فريز شده در حدود پنج سال است که بندرت به 7 سال هم مي رسد در حالي که دومين نوزاد از دوقلو هاي مادر اصفهاني به بيش از يازده سال رسيده و به اين ترتيب رکورد جنين هاي نگهداري شده در حالت فريز را شکسته است که در اين مدت در دماي منهاي 196 درجه زير صفر نگهداري مي شد.
     پدر اين نوزاد که از جانبازان شيميايي کشورمان است مي گويد: اين لطف خداوندي است که اکنون صاحب دوقلو هايي سالم و زيبا شده ام.
     علي تيموري که پيش از اين معاون فرهنگي وزارت بهداشت اصفهان بوده به خبرنگار شوک گفت: من در زمان جنگ مدت 7 سال در جبهه بوده ام و در چند عمليات شيميايي شدم. پس از جنگ بود که تصميم گرفتم بچه دار شوم. به همين خاطر به دکتر کلانتري مراجعه کردم و وضعيت جسمي ام را با او در ميان گذاشتم.
     اين فکر زماني به ذهنم خطور کرد که مي ديدم بعضي از دوستان همرزمم فرزندانشان دچار مشکلاتي شده اند.
     علي تيموري که تحصيلات خود را در رشته پيراپزشکي گذرانده است در ادامه گفت: در واقع با توجه به خطرات احتمالي سعي کردم از کانالي پيش بروم که از سلامت فرزندانم مطمئن شوم، به همين دليل پس از مشورت با پزشک، وي پيشنهاد داد که از جنين
     فريز شده استفاده کنيم و پس از انجام آزمايشات پزشکي مراحل آن انجام شد و دو جنين پرورش يافت که يک جنين به همسرم تزريق شد و جنين دوم فريز شد. من ابتدا تنها يک بچه مي خواستم اما دخترم مليکا (که حالايازده سال و شش ماه دارد) مدام از تنها بودن خود شکايت مي کرد و دخترم از اين ماجرا بسيار ناراحت بود. (مليکا همان دختري است که از جنين اول به دنيا آمده بود) به همين دليل دوباره با تيم پزشکي صحبت کردم آنها نخست با احتياط برخورد مي کردند و مدام مي گفتند تضميني براي سلامت کودک وجود ندارد اما وقتي با اصرار من روبه رو شدند پس از چندين جلسه سرانجام با اين مرحله موافقت کردند و لقاح جنين دوم صورت گرفت که پس از تولد نامش را محمد فاضل گذاشتم در واقع محمدفاضل و مليکا از يک لقاح هستند اما تفاوت سني آنها 5/11 سال است.
     وي در ادامه گفت محمدفاضل با عمل سزارين به دنيا آمده و وزنش هم در هنگام تولد 3 کيلو و 400 گرم بوده است و به خاطر اعطاي اين هديه خداوندي هر لحظه خدا را شکر مي کنيم.
    
     نخستين نوزاد از لقاح آزمايشگاهي
    دکتر نصر اصفهاني جنين شناس مرکز تحقيقات باروري و ناباروري اصفهان نيز به خبرنگار شوک گفت: در سال 1978 ميلادي نخستين نوزاد از لقاح خارج از رحمي در شهر کمبريج انگليس به دنيا آمد و اين تولد در واقع افقي را به روي درمان نازايي باز کرد. چند سال بعد پزشکان استراليايي توانستند جنين انسان را فريز و بعد از انجماد يخ زدايي کنند.
     پس از ابداع اين دو روش، درمان نازايي انجام شد. روشي را که در استراليا انجام شد انجماد آهسته مي گفتند و حدود
     6 سال است که انجماد سريع جايگزين آن شده است.
    در انجماد سريع که به انجماد شيشه اي نيز معروف است شانس زنده ماندن جنين بيشتر است. در انجماد آهسته شانس 50 تا 70 درصد است اما در انجماد سريع اين شانس به 90 تا 100درصد مي رسد. دکتر نصر در ادامه گفت: در هر دو روش جنين ها در دماي 196- درجه نگهداري مي شوند و فعل و انفعالات شيميايي در اين دما صورت نمي گيرد و جنين مي تواند سال هاي سال در اين دما بماند. جنين ها در سبدي ليوان مانند در ذرات مايع نگهداري مي شوند، اما در مرکز باروري ما سعي کرده ايم به گونه اي جنين ها را نگهداري کنيم که هيچ شوک حرارتي به جنين ها نرسد.
     وي در ادامه گفت: در روش هاي قديمي تولد هاي زيادي داشته ايم که نگهداري از آنها بالاي 5 سال بوده است، اما سال گذشته يک مورد نگهداري جنين 10 ساله را داشتيم و امسال نيز جنين 5/11 سال پس از فريز شدن، سالم به دنيا آمده است.
     وي اظهار داشت: وقتي زوجي براي درمان نازايي مراجعه مي کنند دارو هاي تحريک تخمک گذاري به آنها داده مي شود و تعداد زيادي جنين تشکيل مي شود، اما تنها دو يا سه جنين داخل رحم مادر گذاشته مي شود زيرا نمي خواهيم چند قلوزايي ايجاد شود. اگر پس از قرار دادن جنين مادر باردار شود ساير جنين ها در فريز نگهداري مي شود و در صورت عدم بارداري چند ماه بعد دوباره از اين جنين هاي منجمد استفاده مي شود و در واقع با انجماد چندين جنين شانس بارداري را بالامي بريم و مادر در مراحل بعدي نيازي به تحريک تخمک گذاري ندارد و هزينه اش يک دهم دفعات قبل است.
     وي گفت: تا به حال رکورد نگهداري جنين به 16 سال رسيده است، اما در کشور ما اين رکورد مربوط به همين تولد اخير يعني 5/11 سال است.
     وي در مورد تولد محمدفاضل گفت: خواهر بزرگ تر 5/11 ساله است و در واقع لقاح يا باروري هر دو نفر در يک زمان اتفاق افتاده، اما تفاوت سني آنها 5/11 سال است.
     دکتر کلانتري جراح و متخصص زنان، زايمان و نازايي نيز که عمل به دنيا آمدن محمدفاضل را برعهده داشته است، از سلامت اين نوزاد احساس خوشحالي کرد و گفت: در چندين مورد لقاح آزمايشگاهي صورت مي گيرد به عنوان مثال گاهي زنان در معرض سرطان رحم قرار مي گيرند، به همين دليل تخمدان هايشان برداشته مي شود، لقاح مصنوعي در مورد زناني که در معرض راديوتراپي يا شيمي درماني قرار گرفته اند نيز صورت مي گيرد. اسپرم از زن و شوهر گرفته مي شود و در دستگاه فريز قرار مي گيرد. اين مورد حتي در مورد خانم هاي جواني که ازدواج نکرده اند نيز صادق است. آنها مي توانند تخمک هاي خودشان را فريز کنند و بعد ها پس از ازدواج تخمک هاي فريز شده را ترکيب کنند تا به خودشان منتقل شود. اين مساله در مورد آقايان هم صادق است و افرادي که به خاطر راديوتراپي اسپرم هايشان تمام مي شود مي توانند اسپرم هاي خود را ذخيره کنند.
     وي در مورد تولد اين نوزاد پسر گفت: حدود يازده سال و شش ماه پيش جنين اين نوزاد در لقاح آزمايشگاهي قرار گرفت و فرزند اول به دنيا آمد و سپس فرزند دوم به دنيا آمد.
     جنين 5/11 سال پيش تشکيل شده و پس از مدت ها در رحم مادر قرار داده شده است که فرزند سالمي با روش سزارين به وزن 3 کيلو و 400 گرم به دنيا آمد..
    


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

[+] نوشته شده توسط سورنا در جمعه 18 فروردين 1391برچسب:تولد دوقلـوهاي ايراني با​11 سال اختلاف سني,دقلوی ایرانی با11سال اختلاف,دوقلوی اصفهانی با 11سال اختلاف,دقلوبا اختلافسن11سال,11سال اختلاف سن دوقلو ها اصفهانی, در ساعت 13:5 | |

درباره وبلاگ

به سایت اختصاصی رویدادهای روز خوش امدید!
آرشيو
دی 1392
آبان 1391
خرداد 1391
ارديبهشت 1391
فروردين 1391
اسفند 1390
بهمن 1390
دی 1390
آمار
روز بخير كاربر مهمان!
آمار بازديدها:
افراد آنلاين:
تعداد بازديدها:

مدير سایت :
سورنا
همه دوستان
لينكستان
سلاح روز
برق
تی نیوز اخبار فناوری
ورود بی جنبه ها ممنوع18+
شعر.عکس.زیبا
عشق یا نفرت
جدید ترین عکس های روز
جم دانلود
لذت نفس از مریلا
داغ ترین مطالب روز(به این یکی حتما سر بزنید)
کامیوتر
live with out you
تحلیل ها و اخبار بناب
هواداران سرخآبی های پایتخت
تک درخت عشق
کهکشان
زندگی با طعم سیب
دانلود اهنگ بروز و جدید
سرزمینی که خیلی باحال است
خودمونی
سلام sajjad
بهترین راهکار گیاهی
برترین گالری عکس
عاطفی
مطالب مختلف
عکس از همه چیز
سایت خانه پینگ پینگ ایران
سایت رسمی شرکت اندرو andro
سایت رسمی شرکت دونیک DONIC
سایت رسمی شرکت باتر فلایbutterfly
سایت رسمی فدراسیون بین المللی تنیس روی میز جهان
asia table tennis unionسایت رسمی تنیس روی میز آسیا
پایگاه خبری ورزش جوانان
سایت رسمی فدراسیون تنیس روی میز ایران
۩۞۩(البرز پاتوق)۩۞۩
انجمن گفتگوی وبلاگ نویسان لوکس بلاگ
ورزش
گروه آتش
جوک و اس ام اس
کیت اگزوز
زنون قوی
چراغ لیزری دوچرخه

فال حافظ

قالب های نازترین

جوک و اس ام اس

زیباترین سایت ایرانی

جدید ترین سایت عکس

نازترین عکسهای ایرانی

بهترین سرویس وبلاگ دهی

وبلاگ دهی LoxBlog.Com


لينكدوني

englesh veblag
فسادیک معلم با دانش آموز ۱۷ ساله اش؟!
زیباترین دوشیزه جهان ر 2012
عکس مردان ۲جنسی که زنی زیباشدند
رابطه ی هواداران بارسا و رئال در دستشویی
توریست ایرانی بیا اینجا؟!
یاس
کیت اگزوز ریموت دار برقی
ارسال هوایی بار از چین
خرید از علی اکسپرس
الوقلیون

آرشيو پيوندهاي روزانه


CopyRight| 2009 , tabletennis.LoxBlog.com , All Rights Reserved
Powered By Blogfa | Template By: LoxBlog.Com